Saturday, May 16, 2015

The news of George Stephanolos' (ABC News director) gift of $75,000 to the Clinton Foundation "charity" is still making waves. 

Perhaps the biggest new ripplet is the revelation that when the Washington Free Beacon (a conservative outlet) had the story, and was ready to publish, they sent a copy, and asked ABC News for any comments or corrections. That was a mightily neighborly thing to before clonking your media rival on the head with the story. ABC repaid the courtesy by not responding and withholding comment, and shopping the story to liberal journolister Dylan Beyers at Politico, who rushed to publication with a Clinton friendly version of the story before the Beacon. Via Ace:Washington Post's Eric Wemple Blasts ABC For Shopping the Story to Politico While Lying to the Free Beacon That Comment Was On The Way
Lying to the Free Beacon, former Hillary press contact Heather Riley promised the Free Beacon they'd have a comment the Wednesday night.

But then Stephanopouos gave the story to the liberal, friendly-forces "reporter" Dylan Byers, who included pro-Stephanopoulos spin like how charitable he is.

Then, ten minutes after the story broke on Politico, Heather Riley issued the long-delayed, long-promised comment to Free Beacon.

Eric Wemple isn't sure this is what happened, because Politico and ABC are all refusing to say one way or another. (Why he doesn't take that a confirmation, I don't know.)

But he does say that if this is what happened, it's completely unacceptable.
It's unacceptable when a scientist gets a paper to review that would scoop something he had planned to publish, and stalls (or stops) the other's publication. But it happens.

Anyway, Ace isn't all about the outrage; he has some suggestions for sanctions against ABC (knowing that fellow journolisters, and the adminstration are on their side):
The next time ABC News is doing a report on someone, and has a scoop, that subject should do exactly what ABC News did, that is, shop the story to a friendly outlet and deny ABC News the scoop.

What right would ABC have to object? It's their own House Practice.
And something those of us who are not in the business can do:
You cannot boycott ABC News because you're already boycotting them -- you haven't watched ABC News in 20 years, most of you.

But you can hurt ABC. Badly.

Bear in mind, their News Entertainment division, for which Stephanopoulos works, is just a small part of their overall Entertainment business.

If you want to send ABC News a message that will be heard, loud and clear:

Send that message care of Disney and Marvel.

It's time to boycott ABC's Entertainment-Entertainment to bring their News Entertainment into line.

And it's time to boycott a film Disney has a lot riding on. A movie I was strongly looking forward to seeing, but will not be seeing now.


If Ant-Man struggles at the box office, Disney shareholders take a hit.
And then maybe they'll demand some changes in their little Progressive Animal House in their News Entertainment division.
Darn it, and I was so looking forward to seeing ScarJo as the Black Widow.

Geraldo Rivera is outraged that ABC fired him for $2000 donation to a friends non-partisan campaign, and is "demanding" that ABC fire Stephanopoulos.
“In 1985, after fifteen great years, I was fired by ABC News,” Rivera wrote. “The official reason for my firing was a non-disclosed $200 donation to a family friend running in a non-partisan mayoral campaign in New Bedford Massachusetts.”

He went on to say that the “real reason” he was fired was a dispute with network head Roone Arldegeover a spiked 20/20 story involving Marilyn Monroe and the Kennedys.

“The point is ABC treated my undisclosed $200 donation harshly because the network wanted me out for that unrelated reason,” Rivera continued. “Now ABC is bending over backward to minimize and forgive George Stephanopoulos’ $75,000 donation to the Clinton Foundation because he is central to the network’s recent success.”
Good luck with that, Geraldo. To be fair to ABC though, journalistic standards have declined substantially since 1985.

In addition the his donation to the Clinton Foundation slush fund, Breitbart News has revealed that Stephanopoulos was also a member of the "Clinton Global Initative" in 2010 and 2011.
George Stephanopoulos’ connections to the Clinton Foundation may be more substantial than he has so far admitted. An archived page of the Clinton Global Initiative website lists George Stephanopoulos as a “notable member” for the years 2010 and 2011. ABC News has confirmed Mr. Stephanopoulos was a member during both years.

Blogger Jeryl Bier first noticed Stephanopoulos’ name on a CGI list of “notable past members.” The site did not specify when each individual listed had been a member.

However, the Internet archive shows that Stephanopoulos was listed as a notable member in 2010 and 2011 along with a list of other well-known media members like Matt Lauer and Anderson Cooper. Here is the page as it appeared in September 2010:
The page also lists a number of other MSM luminaries who either coughed up the $20 k to join, or were awarded free memberships for serving the cause, whatever it is. The only name on the list that seems a little out of place is Fox News correspondent Gretta Van Sustren, who, being a Scientologist, might be expected to fall for charismatic mountebanks.

No comments:

Post a Comment